De Collbató a Montserrat pel camí de les Feixades

- Aeri
- Monistrol de Montserrat

Espai de Lleure a Collbató, àrea pícnic amb barbacoes
Ens rondava la idea d'anar de Collbató fins al monestir de Montserrat però la pujada i la baixada se'ns feia massa feixuga amb les nenes, així que, quan el nostre amic "Esmolet" ens va donar la idea de baixar amb el aeri fins a Monistrol ja ho vàrem tenir clar.

Collbató, al fons

Així ho hem fet, amb dos cotxes, l'un l'hem deixat a Collbató (sortida) i l'altre a Monistrol (arribada).

Comencem la ruta
La sortida des de Collbató passa pel costat de les "coves del Salnitre" (la meva filla diu que són molt xules, visitar-les serà un altre sortida).

Al començament trobem un bon tram d'escales que s'acaben en un camí, agrest i pedregós, que ens acompanya durant tot el trajecte.

Vull remarcar que crec que aquesta no és una ruta adequada per a fer amb infants massa petits, o nens que no estan avesats a caminar per la muntanya.
Primer perquè son més de dues hores de pujada i segon perquè a voltes cal anar amb compte; el camí no és que sigui perillós, però hi ha molts cingles i penyassegats i una alçada considerable, que d'altra banda ens regala unes vistes espectaculars.
Fent camí...

La ruta del camí de les Feixades transcorre pel Parc Natural de la muntanya de Montserrat i no té pèrdua, només cal seguir les marques blanca i vermella del GR.

Hem vist aquesta creu de lluny però no l'hem trobat...
Quan portem una hora llarga caminant, arribem a una cruïlla amb dos camins, a dreta i esquerra, que indiquen escollir anar per la Santa Cova o pel camí de Sant Miquel que ens durà a l'ermita del mateix nom. En aquest punt falta una hora aprox.

El Joan ha cregut millor agafar el camí de Sant Miquel, ja que al arribar a dalt tot és baixada fins al Monestir i es passa per la Santa Creu. D'altra banda caldria pujar el camí de la Santa Cova, que és força feixuc.

Santa Creu: foto de wikiloc.

Sta Creu o Creu de St Miquel

Per la muntanya sempre trobem gent que, com nosaltres, aprofita els dies de lleure per gaudir de la natura tot fent esport i família. En aquest trajecte no hem trobat massa gent, pocs nens; sent Montserrat no és de les mes transitades que hem fet.

No deixa de sorprendre'm, però, el munt de corredors i corredores d'alta muntanya que ens passen pel costat, pels camins costeruts i estrets, mentre nosaltres esbufeguem... els admiro!

Detall de la Ermita de Sant Miquel

Camí de baixada de la Sta Creu cap al Monestir,

Magnífiques vistes.

Baixada amb l'aeri.

L'aeri és una experiència pels nens!
Escaladors

1. Molt xula la sortida i les fotos Marijo, però t'has deixat la cova Freda, al costat de la de Collbató, d'accés lliure i ratpenats inclosos.

Poder fem la teva ruta. Me l'apunto : ).