La roca foradada de Montserrat

Distància: 2,5 kms
Desnivell: 170 mt
Sortida: Can Massana

Aquesta és una excursió no apta per a nens petits, ni per a persones amb vertigen.

Can Massana
Ens agrada molt caminar per Montserrat. En part perquè està a prop de casa, però especialment per al que representa en la tradició catalana.

La serralada queda situada a cavall entre les comarques del Bages i l'AnoiaDe totes les roques que la conformen ens agrada molt la roca foradada.

Sortim des del "Coll de Can Massana", una zona habilitada per a pícnic i aparcament en la cruïlla de la carretera B-11 direcció a Manresa i al Monestir de Montserrat.

Per arribar-hi seguim el camí principal, els primers 10 minuts de caminada cal pujar un fort desnivell però després el camí s'aplana i les vistes són magnífiques, tant de la plana del Bages com de les roques de Montserrat, la Cadireta (a nosaltres ens sembla un camell) i la Roca Foradada; es tracta d'una curiosa formació rocosa esculpida pel vent i la pluja.

Quan portem aproximadament 1/2h de camí cal desviar-se per un corriol de pujada, un camí encrespat (que no està senyalitzat) en el qual haurem de grimpar. No hi ha massa perill però puja molt i no hi ha on agafar-se.

L'últim tram fins a arribar al forat és especialment costerut.

Quan som dalt de la roca foradada la cota són 900 mt.

La tornada s’haurà de fer seguint el mateix camí; el temps final del recorregut és d'unes 2 hores.